23948sdkhjf

Nu giver Vestfyen den for alvor Jolly-gas

E-sport skal være med til at få de unge til at drikke Jolly Cola
I sin årsrapport for 2017/18 konstaterede Bryggeriet Vestfyen om sit colabrand Jolly Cola, at "danskerne vil opleve brandet mere synligt i dagligdagen" i løbet af 2019.

Og nu er der for alvor fyret op i bestræbelserne på at få genoplivet det legendariske danske colamærke. Jolly Cola fyldte 60 år i går, og i den anledning markerede Bryggeriet Vestfyn en ny sponsoraftale med Odense Esport - et samarbejde, der efter planen skal introducere den gamle klassiker til den nye generation.

- Jeg er jo nærmest vokset op med Jolly Cola, som i mine øjne er et legendarisk dansk brand. Derfor glæder det mig meget, at Odense Esport skal være med til at introducere Jolly for en ny generation og til esport. Det kommer blandt andet til at ske via vores mange esport-events og - turneringer. siger Jens Martinus Pedersen, direktør i Odense Esport, i en pressemeddelelse.

I Jolly Colas velmagtsdage i 1960'erne havde den danske cola ifølge oplysninger i medierne en markedsandel herhjemme på omkring 60 procent. Nu er andelen ifølge TV2 Fyn under én procent.

Ifølge Bryggeriet Vestfyens konstituerede direktør, Rasmus Damsted Hansen, har det aldrig været på tale at aflive Jolly Cola.

- Vi har overvejet mange gange, hvordan vi skulle få det til at lykkedes, men Jolly har aldrig været på vej i graven. Det er for os et dna i Vestfyen, at vi har så stærkt et brand i Jolly, siger han til TV2 Fyn. Rasmus Damsted Hansen har ikke p.t. noget bud på, hvor stor en markedsandel produktet skal op på - men den skal helt sikkert være større end nu, lader han forstå.

Jolly Cola kom på markedet i 1959, da 18 bryggerier gik sammen om at lancere Danmarks helt egen cola som et modtræk til ikke mindst Coca-Colas indtog.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.068